Een Website Opleveren Binnen 11 Dagen?

Dit is hoe wij dankzij een heldere visie tijd wisten te winnen

       Geschreven door Jay, Copywriter

In maart 2021 stuurde Norbert, oprichter van Goejenhandel, ons een mailtje. Zijn enthousiasme was meteen te voelen toen hij sprak over het opzetten van een trainingsprogramma én webshop. Hij noemde dit idee: ‘Goejenhandel’: een nobel initiatief waar jongeren, voor wie het niet vanzelfsprekend is, hun talenten kwijt kunnen. Drie jaar later is Goejenhandel enkele rewards rijker. Zo werd in 2022 het concept uitgeroepen tot het 'beste idee van Tilburg'. En begin dit jaar werd Norbert eervol benoemd tot webheld, vanwege het succesvol lanceren van de nieuwe Goejenhandel website. En over lanceren gesproken, we nemen je graag even mee op reis. We gaan terug naar 19 september 2023, de dinsdag waarop het hoofdstuk van de Goejenhandel website begon. Hieronder lees je het verhaal over hoe we deze site binnen elf dagen wisten te lanceren! 🚀
6 sep 2023, 14:03 uur

Voordat de zomer zijn afscheid aankondigde – rond een uurtje of twee in de middag – kwam Norbert weer eens bij ons langs. Net voordat we onze koffie op wisten te drinken en de laptop in aanslag konden nemen, wist de altijd vrolijke oprichter van Goejenhandel zijn weg gebaand te hebben langs de vele bureaus van de Creative Family.

Norbert was er op tijd bij, want er was iets dringends…

‘Ik heb een website nodig, en het liefste voor 10 oktober, lukt dat?’ vroeg Norbert met een hoopvolle blik en een lichte aarzeling in zijn stem.

Ja, toen waren we even sprakeloos. Want waar moesten we beginnen?

Met het maken van een planning?

Ja!

Nee, wacht…

Verloren tijd, want de klok tikte door.

Reden genoeg om in dit korte tijdsbestek een beroep te doen op onze innerlijke planning (lees: ervaring). Onder het mom van samenwerken vanuit wederzijds vertrouwen, sprongen we in het diepe. Ofja, we betraden bekend terrein. Het zou immers niet de eerste website zijn die we hadden gemaakt. En met Norbert’s hoopvolle blik als onze brandstof, wisten we zeker dat het goed zou komen.

Na enkele geruststellende ideeën, maakte de lichte aarzeling in Norbert’s stem plaats voor een vloedgolf van vastberadenheid. Dit gebeurde omdat we bij het opruimen van de digitale zolder een schat aan bruikbare middelen tegenkwamen. Simpel gezegd: Norbert had al een heleboel materiaal liggen dat we zo konden gebruiken bij het bouwen, inrichten en designen van de website. 

Teksten: check!

Huisstijlelementen: check!

Foto’s: check!

Eindstand: gewonnen tijd 🏆

6 sep 2023, 14:52 uur

49 minuten later hadden we ons strijdplan klaar: een compacte website, bestaande uit vijf pagina’s en één knop die je zou brengen naar de webshop. Norbert had ook al nagedacht over een bepaalde functie, de slider: een mooie entree met sprekende foto’s. De rest stond nog open om ingevuld te worden. 

Yes!

Een blanco canvas waarop we onze ideeën konden schilderen.

Daar maakte je ons als creatievelingen natuurlijk blij mee! We begonnen ons kunstwerk met de opzet van de homepage; iets waar we voorafgaand een wireframe voor maken. Het gebruik van zo’n schematische weergave helpt ons om de lay-out, structuur en het gebruik van de pagina helder te krijgen. Of om de schildermetafoor aan te houden: “dan hadden we een idee hoe groot ons schilderij mocht worden.”

Voordat we konden beginnen met creëren, hoefden we nog één ding te weten…

Wat gingen we schilderen?

19 sep 2023, 09:10 uur

Hiervoor leverde Norbert enkele dagen later de basisteksten aan. Het was aan ons de taak om deze tekst te gaan vertalen naar websitepagina’s. Zoals je net hebt kunnen lezen, zijn we begonnen met de homepage; het visitekaartje van de organisatie! Om Goejenhandel als nieuwe organisatie te introduceren, kozen we voor de volgende indeling: 1. introductie, 2. essentie, 3. over, 4. gallerij, 5. social proof.

21 sep 2023, 08:41 uur

Met de homepage nu als een schilderij op het doek konden we ons richten op het volgende onderdeel: het contactformulier. Sterker nog, we schetsten er twee!

  1. Eén bedoeld voor opdrachtgevers
  2. Eén bedoeld voor deelnemers

2 okt 2023, 09:36 uur

Inmiddels zijn we 43 kopjes koffie verder en hebben we al flink wat pagina’s ontworpen. Ze zeggen wel eens: ‘de laatste loodjes wegen het zwaarst’, maar dat is niet altijd zo hoor. Naarmate de tijd verstreek – en de deadline meer in zicht kwam – vlogen onze verfstreken met speels gemak op het doek. Dankzij de duidelijke visie en praktische feedback van Norbert, wisten we snel te schakelen. En dus tijd te winnen.

5 okt 2023, 14:07 uur

Zo maakten we in deze laatste flow de resterende pagina’s op. Voor iedere doelgroep ontwikkelden we een pagina waar relevante informatie op terug te vinden zou zijn. Voor de opdrachtgevers hebben we de pagina “Ons Aanbod” gemaakt. Voor de deelnemers creëerden we de pagina “Onze Trajecten“. En natuurlijk konden we geen website opleveren zonder een klassieke “Over ons” pagina te maken. 

En dan eindelijk…

Na hier en daar nog wat te verschuiven…

Vergroten…

Of verwijderen…

Was het moment daar!

*Tromgeroffel…*

Norbert: ‘Ik heb ‘m net bekeken en van mij mag hij live!’

Maak kennis met de gloednieuwe website van Goejenhandel.

Welke inzichten hebben we verkregen uit dit project? 

  1. Ga na welk bruikbaar materiaal jij al tot je beschikking hebt, denk aan: foto’s, video’s, huisstijl elementen, werkbestanden van het logo of een goed stuk tekst.
  2. Geef gerichte feedback, bijvoorbeeld door te benoemen waar de websitebouwer of designer praktisch mee uit de voeten kan. Dus niet: de tekst is niet goed leesbaar, maar: kun je de tekst twee keer zo groot maken?
  3. Wat zijn de ‘needs’? Oftewel: welke zaken moeten af zijn, voordat je wil dat het pas gezien mag worden? En wat zijn de ‘nice-to-haves’?

Ben je benieuwd hoe de complete site eruit ziet?

Klik op de knop en ontdek het Goejenhandel gevoel👍

GOEJENHANDEL.NL

Ook een website laten maken?

Schirley Buro Werktuig

Onze projectleider, Schirley, is de gids die je nodig hebt! Laat haar weten dat je interesse hebt via een mailtje naar sales@burowerktuig.nl 📩

Meer Weetlust?

Dwaal op je gemak door onze overige blogposts.

Hoe kies ik de juiste voice-over stem
De perfecte vertelstem voor je volgende video

Overweeg je om een brandmovie of animatievideo te ontwikkelen? Grote kans dat je dan ook een voice-over gaat uitkiezen. Een goede vertelstem maakt jouw video helemaal af – net als schoenen dat bij je…

NU LEZEN

Weetlust - Wat Is De Kracht Van Een Goede Planning?
Wat Is De Kracht Van Een Goede Planning?

Wellicht herken je jezelf in de volgende situatie; je begint rustig je dag en weet dat er veel op de planning staat voor de dag. Voordat je aan de opdracht kan beginnen (in iedere willekeurige…

NU LEZEN

Een Ontroerende Medaille voor ‘Malle’ Babbe

KNGF lanceerde vorig jaar een videocampagne waarin drie baasjes een ode brachten aan hun trouwe viervoeter. Ieder baasje las een zelfgeschreven brief voor en overhandigde na afloop een medaille als…

NU LEZEN

De Vernieuwde Cultuur Van Hall Of Fame Op Video

Kennis krijg je uit ervaring. Als Buro Werktuig gaan we de boel eens om draaien. Maak kennis met onze nieuwste creatie: ‘weetlust’. In deze blogreeks gaan we onze honger naar kennis en creativiteit…

NU LEZEN

3 REDENEN OM TE KIEZEN VOOR EEN ANIMATIE
Voordelen van een Animatiefilm voor je Bedrijf

Animaties poppen tevoorschijn als emotionele eindejaarsposts van mensen op hun social pagina. Nu bezoekers snel zijn afgeleid wanneer een melding tevoorschijn popt, wil jij ervoor zorgen dat je…

NU LEZEN