Werktuig throwback

2016: Jongerenpunt Midden-Brabant vraagt Scheepens om een campagne te maken tegen jeugdwerkeloosheid

Zo ontstonden wij van Buro Werktuig, een reclamebureau voor en door jongeren. De eerste klussen van ons waren destijds ook gericht op jongeren. Het doel van ons was toen om deze jongeren in contact te brengen met het Jongerenpunt, zodat zij op weg geholpen konden worden richting de arbeidsmarkt.

Hoe gaat het vier jaar later met Werktuig?

We hebben ondertussen al een flink portfolio als zelfstandig reclamebureau opgebouwd. We werken al een tijdje niet meer om alléén jongeren te bereiken. We zijn ontstaan vanuit een mooie maatschappelijke gedachte. De organisaties die de maatschappij ook een warm hart toedragen, weten ons dan ook goed te vinden: WSP Werkhart, Gemeente Tilburg, Gemeente Dongen, Gemeente Hilvarenbeek, Tilburg University

Werktuig verbreedt horizon

Met inmiddels een Bonk Communicatieprijs, een ESF-Nominatie en flink wat vlieguren op zak, durven we ook onze horizon te verbreden. Buiten Brabant bijvoorbeeld. Zo klopte Kind & Ziekenhuis, uit Utrecht, bij ons aan voor het opmaken van een infographic en nieuwe visitekaartjes. Maar ook door samen te werken komen we in contact met nieuwe mensen. Onze laatste samenwerking was met niemand minder dan onze vrienden van Scheepens. Zij haakten Esmee (filmmaker) en Mascha (art-director) aan om beelden te schieten voor een vette brandmovie.

Hoe gaat het nu met onze oud Werktuigers?

Scheepens & Buro Werktuig zochten uit waar ze nu staan. Wat heeft Werktuig hen gebracht? Esmee ging op pad en maakte deze vier portretten.