Kansen voor creatieve jongeren.
Goejenhandel
In maart 2021 stuurde Norbert Heijl ons een mailtje. Hij vertelde dat hij de ambitie had om een trainingsprogramma én webshop op te zetten. Speciaal bedoeld voor jongeren die graag creatief bezig zijn, maar niet de kans hebben gekregen om dit talent te ontwikkelen. Daarom bedacht hij het volgende: ‘Goejenhandel’.
gOEJENHANDEL.
Duurzaam design met sociale impact
De visie van Norbert was helder: ‘kansen creëren voor jongeren zonder creatieve opleiding. Maar goed, hoe doe je dat? En sterker nog, waar begin je? Met een challenge! Zo eentje waar je écht aan wil meedoen, namelijk: het ontwerpen van je eigen t-shirt. Daarom ging Norbert op zoek naar lokale samenwerkingen met jonge creatieven. Hij vond onder andere steun van Innovatienetwerk Jeugd Hart van Brabant, 013 Poppodium, De Zeefdrukfabriek en ons: Buro Werktuig!
Promoot de pilot.
een t-Shirt Design Challenge
Het concept was daar, nu de deelnemers nog. Daarom gingen wij aan de slag met de uitrol van de online communicatie. Zo brachten we Goejenhandel onder de aandacht én maakten we de challenge bekend bij jongeren. We waren volop actief op Instagram. Via advertenties, snelle en pakkende content zorgden we voor het eerste Goejenhandel gevoel! 👍🏽
Drukken die handel!
Tijdens de eerste Goejenhandel trainingen hebben de deelnemers hun eigen t-shirts laten bedrukken. Zij hebben zelf achter de zeefdrukmachine gestaan om de ervaring op te doen in het ingewikkelde proces van de zeefdruktechniek. En om het nog mooier te maken, kun je deze t-shirts nu kopen via de site. Schaf je zo’n shirt aan? Dan investeer je in talentontwikkeling en een inclusieve maatschappij. Win-win noemen we dat! 🏆
Hoe is het nu met Goejenhandel?
Inmiddels is Goejenhandel benoemd tot het beste idee van tilburg in 2022. De volgende deelnemers gaan aan de slag met het tweede design van het 013 crewshirt voor 2023. Hoe het eerste design eruit zag? Wellicht heb je dit gezien tijdens het bezoeken van een lekker concertje. Zo niet, check dan vooral even de promovideo die we maakten voor potentiële nieuwe opdrachtgevers.