Ga ook voor dat gevoel.
Smart Logistics – Midpoint Brabant
Stel je voor: je hebt een gezellig avondje gehad met vrienden. Je staat op het punt om naar huis te gaan, maar net op dat moment dat je die handige Go-scooter op wil stappen, valt je mobiel uit. Now what?
Niet getreurd, want dankzij de logistiek kom jij gewoon weer thuis.
De logistiek
brengt je thuis.
De logistiek schreeuwt om personeel. Maar hoe maken we jongeren enthousiast om in deze sector de slag te gaan? Daarom schreven we een kort verhaal, speciaal voor onze fellow youngsters. Want ook al zie je het niet meteen, als je werkt in de logistiek, maak je elke dag het verschil voor iemand. Of je nu dozen sjouwt, kilometers maakt in je vrachtwagen, of zorgt voor een strakke planning. Jij zorgt ervoor dat mensen thuiskomen.
Zo hard impact maken, wie wil dat nou niet? 🔥
Algemene
promovideo.
Op een heerlijke zomeravond in Tilburg schoten we de algemene promotievideo voor de logistiek. Ons doel? Bewustzijn creëren. Met het verhaal rondom de Go-scooter kom je tot de realisatie dat een simpele bestelling je avond kan redden.
Ook wij kijken na het maken van deze campagne met meer waardering en liefde naar deze sector. Het zijn deze strijders die elke dag de energie leveren om jouw bestelling op je deurmat te krijgen. Van orderpicker tot bezorger. En van planner tot heftruckchauffeur. De logistiek is zeker niet vanzelfsprekend.
Vacatures
promoten.
Maargoed, we willen natuurlijk dat jongeren gaan solliciteren op vacatures. Want er zijn veel vacatures beschikbaar. Dus we toverden een paar leuke jobs in de buurt bij jou op je beeldscherm. Ofja, dat deden onze advertenties. Over de insteek van deze promotie? Gevoel.
We namen de functies onder de loep en gingen op zoek naar het gevoel dat je krijgt wanneer je bijvoorbeeld werkt als vrachtwagenchauffeur. Dat is het gevoel van vrijheid, touren door de regio en genieten van je eigen muziek!
Opbrengst
campagne.
Oké, we hebben enkele functies weten te vangen aan de hand van toepasselijke gifjes. Maar hoe gaan we nu mensen naar de ‘winkel’ brengen? We kozen voor advertenties op Facebook en Instagram. In totaal bereikten we bijna 50.000 jongeren in heel Midden-Brabant! Hiervan hebben er meer dan 1.000 doorgeklikt op de advertenties. En natuurlijk lieten we hen daarna niet aan het lot over.
We ontwikkelden meerdere, unieke landingspagina’s. Speciaal gemaakt om de advertenties op een andere wijze aan de man te brengen. Nieuwsgierig? Neem hier dan eens een kijkje. Kom je daarna wel terug? 🥺
Ook zo'n toffe campagne nodig?
Heb je zin in een sprankelend gesprek over het in beeld brengen van jouw verhaal? Ping, onze projectmanager vertelt graag wat er allemaal mogelijk is!