Een nieuwe bestemming.
Jongerenpunt Check-In
Misschien moet ik muzikant worden? Hmm, te weinig talent. Geld verdienen met een eigen bedrijfje? Kinkt goed, maar hoe dan? Zal ik dan toch maar de veilige route van studeren kiezen? Want ja, ik wel wel uiteindelijk een huis kunnen kopen. Het zijn zomaar wat vragen waar jongeren moeilijk een antwoord op kunnen vinden. Bij wie kan je hiermee terecht? Aankloppen bij instanties? Dat is best wel spannend, want wat kun je verwachten? Een goede reden om deze drempel te gaan verlagen. Hoe vraag je? Met een plek waar jongeren gratis kunnen aankloppen met álle vragen over: werken, studeren, geldzaken of zorgen.
Jongerenpunt Check-In.
We horen je denken: vanwaar die naam? Nou, Check-In sluit goed aan bij wat we willen dat het Jongerenpunt wordt en doet. Je checkt in, net als in het OV, omdat je onderweg bent naar je bestemming. En die bestemming is voor iedereen anders. Maar duidelijk is: je bent in beweging.
Over het ontwerp.
We zijn eind 2020 gestart met het ontwikkelen van een vette huisstijl. Om ervoor te zorgen dat jongeren de stijl ook écht tof zouden vinden, hebben we hen gevraagd waar een Jongerenpunt voor zou moeten staan. Zij waren het unaniem eens: zonder vertrouwen geen relatie. Zij zouden inchecken bij het Jongerenpunt, omdat ze vooruit willen komen, zodat ze kunnen toewerken naar hun doelen. En zo ontwikkelden we de Check-In kleurstelling: aquagroen. Een krachtige combinatie tussen het betrouwbare blauw en het groeiende groen.
Nieuwe website.
De next step? Het bouwen van een eigen website. Je kunt de site beschouwen als een informatieplatform. Jongeren die de site bezoeken zijn op zoek naar een antwoord op hun vraag. Komen ze er op dat moment zelf niet uit? Dan kunnen zij direct gratis inchecken. Om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken zorgden we voor een duidelijke menustructuur, niet te ingewikkelde teksten en natuurlijk een fraaie, jonge huisstijl.
Online promotie.
Oké, de huisstijl en de website stond als een huis. Hoogst tijd voor de housewarming! We wilden zoveel mogelijk jongeren uitnodigen, dus gingen we aan de slag met advertenties op Instagram, Snapchat en Facebook. Voor de uitnodiging strooiden we met fijne werktips en deelden we vette vacatures uit. Voor het complete Check-In verhaal haakten we onze animatieheld Rhodney aan om de handen ineen te slaan voor het maken van een catchy animatievideo.
Maak kennis met Check-In:
Offline promotie.
Hoe we Check-In vervolgens écht op de kaart wisten te zetten? Met een klassieke guerrilla campagne! Zo eentje waarvan je een dag later over napraat bij het koffieapparaat. Want met Werktuig gaan we het liefst voor opvallend, pakkend en natuurlijk zo ludiek mogelijk. Zo sjokten we in de nacht met onze bussen krijtspray door de Alkmaarse straten om flink wat lawaai te maken. Althans, dat deden onze leuzen.
Een jaar om nooit te vergeten.
Check-In is LIVE! 🥳🎉
De eerste jongere is ingecheckt
1.000 bezoekers op de website!
100 jongeren zijn ingecheckt
5.000 bezoekers op de website!
425 jongeren zijn ingecheckt!
Exact één jaar later: 639 jongeren zijn ingecheckt! 🤍
Ook jouw organisatie laten zien?
Heb je zin in een sprankelend gesprek over het in beeld brengen van jouw verhaal? Ping is de gids die je nodig hebt! Laat haar weten dat je interesse hebt!