Een centraal punt voor jongeren.

Jongerenpunt Midden-Brabant

Het is 2017. De economie in onze vitale regio Midden-Brabant groeit met ruim 3,4%. Toch is er nog één groep die minder proeft van dit succes, namelijk: de jongeren. Veel van hen zitten zonder werk, volgen geen opleiding en zijn ook niet in beeld bij organisaties die hen zouden kunnen helpen. Wat is dan de oplossing? Een Jongerenpunt: één centrale plek waar jongeren kunnen aankloppen voor gratis hulp.

Buro Werktuig presents pink

Voor en door jongeren.

Om deze jongeren te bereiken, ontwikkelde Scheepens destijds geen campagne, maar een nieuw reclamebureau. Bemenst door jongeren die een gat op hun CV willen voorkomen en kostbare ervaring op willen doen. En je raadt het al: dat zijn wij: Buro Werktuig! Vanaf 2017 klussen we structureel aan het ontwikkelen van content, campagnes en allerlei ludieke manieren om jongeren bekend te maken met het Jongerenpunt.

De juiste toon.

Als je iets ontwikkelt voor jongeren dan wil je natuurlijk niet de plank misslaan met misplaatste straattaal. Het thema werkeloosheid is iets waarin je je alleen goed kunt invoelen als je het zelf hebt meegemaakt. Dit vraagt dan ook om een geloofwaardige tone-of-voice. Eentje die je het best overlaat aan de jeugd zelf.

Jongerenpunt website

Een herkenbaar label.

Daar hoort natuurlijk een website bij. Je kunt de site zien als een informatieplatform. Jongeren die de site bezoeken zijn op zoek naar een antwoord op hun vraag. Komen ze er op dat moment zelf niet uit? Dan kunnen zij contact opnemen. Om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken zorgden we voor een duidelijke menustructuur, niet te ingewikkelde teksten en natuurlijk een fraaie, jonge huisstijl.

Jongerenpunt advertenties

Op de kaart gezet.

Oké, de volgende uitdaging: hoe gaan jongeren ons vinden? Door ons gezicht te showen op plekken waar jongeren komen. Op straat. En op je beeldscherm. Middels frisse advertenties op Facebook en Instagram wisten we ons bereik binnen no time te vergroten. Om deze social campagnes kracht bij te zetten, sjokten we met onze bussen krijtspray door de Tilburgse straten om flink wat lawaai te maken. Althans, dat deden onze leuzen.

De Bonk voor Merk van het jaar.

De inzet om te komen tot een jeugdwerkloosheidsvrije regio heeft twee mooie opstekers gekregen: het Jongerenpunt Midden-Brabant, verantwoordelijk voor het vinden en begeleiden van kwetsbare jongeren ‘buiten beeld’, won in 2017 de Bonk voor het Merk van het Jaar. Even daarvoor vielen wij ook in de prijzen. Zo ontvingen we een Bonk in de categorie ‘marketingcommunicatie/ reclame’.

Jongerenpunt merk van het jaar 2017

Maatwerk maakt sterk.

Inmiddels hebben al meer dan 2.000 jongeren de weg naar het Jongerenpunt weten te vinden! Het feit dat we hier met Werktuig iets aan hebben bijgedragen, maakt ons natuurlijk trots. Vanuit deze energie blijven we content en campagnes ontwikkelen voor het Jongerenpunt. Wat je in 2022 nog kunt verwachten? Interviews, workshops en nog veel meer toffe content. Gauw volgen op de socials dus 😉

Ook jouw organisatie laten zien?

Melissa Buro Werktuig