Drie redenen om te kiezen voor een animatie

Zozo. 2020 alweer. De beste Buro Werktuig wensen voor jou dit jaar. Wij trappen dit jaar af met een eerste blogpost over animaties. Wij noemen ze liever mini-disney films. Nu bezoekers snel zijn afgeleid als een vriend appt, wil jij ervoor zorgen dat die vriend eventjes kan wachten.

"In nog geen minuut kun je met een animatie zoveel zeggen."

— Rhodney Frans, ex Art-Director

1. Delen

Dit gaat veel verder dan alleen jouw animatie één keer op de website plaatsen. Je kunt het inzetten tijdens presentaties, als je events bezoekt of iets anders interactiefs gaat doen.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over social media. Hiermee kun je de animatie uiteraard delen. Tipje van ons: betrek zoveel mogelijk partners hierbij. Tag ze in je bericht. Er zijn zoveel mensen op deze manier te bereiken. Misschien wel zelfs net de persoon die twijfelde om met jou in zee te gaan.

"Een filmpje kijken is lekker achterover leunen en info ontvangen."

— Esmee Jacobs, Filmmaker

2. Aandacht vasthouden

Mensen online zijn eigenlijk een beetje actief aan het scannen. Wat kies jij? Een stuk lezen of een filmpje kijken? Er zit een wereld van verschil hoe wij dit doen. Lezen doe je actief. Een filmpje kijken kun je lekker ontspannen doen. Met een animatievideo kun je dus vertellen wat je wil vertellen, terwijl de ander daar niet veel inspanning voor hoeft te doen.

"Je kunt zoveel winst halen uitde manier hoe iemand iets beleeft."

— Jay Rekers, Copywriter

3. Herkenbaar

Met een animatie kun je grafisch een eigen identiteit neerzetten. Dat is duidelijk. Maar je kunt ook een positief gevoel opwekken over jouw organisatie. Vanuit dit gevoel kun je gaan bouwen. Hoe vaker jouw organisatie in een vrolijke context voorbij komt, hoe sterker de ander dat positieve gevoel hieraan koppelt. Zo bouw jij een goed imago op. En dit allemaal door een toffe animatievideo!