Blog 1

3 redenen om te kiezen voor een animatie

Animaties poppen tevoorschijn als emotionele eindejaarsposts van mensen op hun social pagina. Wij noemen ze liever mini-disney films. Nu bezoekers snel zijn afgeleid wanneer een melding tevoorschijn popt, wil jij ervoor zorgen dat je eventjes iemands aandacht mag lenen. Wij geven je hieronder drie tips waarom animaties in 2020 hot zijn.

1. Bij een animatie hoef je zelf niks te doen

We zijn vaak actief aan het scannen als we online zijn. Scrollen, scrollen… herkenbaar? Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je iets leest. Lezen doe je actief. Een filmpje kijken kun je lekker ontspannen doen. Met een animatievideo kun je dus vertellen wat je wil vertellen, terwijl de ander daar niet veel inspanning voor hoeft te doen. Handig als je mensen wil bereiken die geen lezers zijn.

“Een filmpje kijken is lekker achterover leunen en info ontvangen.”

– Esmee Jacobs, filmmaker

2. Een animatie gebruik je vaker dan 1 keer

Heb je een animatievideo? Top! Je kunt er veel meer uithalen dan deze alleen op de website plaatsen. Je kunt het inzetten tijdens presentaties, als je events bezoekt of iets anders interactiefs gaat doen. Tipje van ons: betrek zoveel mogelijk partners erbij als je de animatie deelt via social media. Tag ze in je bericht. Er zijn zoveel mensen op deze manier te bereiken – zonder dat je hier voor hoeft te betalen. Je weet maar nooit welke mensen je bereikt. Mond-tot-mond reclame blijft een goudmijn. 

“In nog geen minuut kun je met een animatie zoveel zeggen.”

– Rhodney Frans, ex Art-Director

3. Een animatie laat zien wie jij bent én waar je voor staat

Met een animatie kun je in nog geen minuut zoveel zeggen. Dat zie je bijvoorbeeld heel duidelijk in de animatie die we maakten voor het Jongerenpunt (zie hieronder). Vrijwel alles wat het Jongerenpunt doet, vertellen we in 60 seconden. Wil je nog meer weten? Dan check je de site. Zo simpel kan het zijn.

Vaak willen we zoveel vertellen over onszelf. Het is alleen super zonde als je zoveel inspanning levert voor een sterk stuk tekst. En dan zul je net zien dat die laatste, belangrijke alinea helemaal niet gelezen wordt. Misschien net als de zin die je nu leest.

Meer weten hoe je een geschikte voice-over vindt?

BLOG 2 - HOE KIES IK DE JUISTE VOICE-OVER STEM?